Pages

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Vacation tickers

Monday, June 14, 2010

Berbaju Kurung...




Hari nie 14 jun 2010 bersamaan dengan hari Isnin. Satu peristiwa yang belum pernah aku buat sebelum ini, nak tahu ker???? heheheee.. aku pakai baju kurung pergi berjalan di bandar Kota Kinabalu. Selalunya aku lebih gemar mengenakan t-shirt atau blaus ataupun kemeja dengan berseluar bila keluar tapi hari nie aku terasa teringin benar untuk mengenakan baju kurung. Aku mengenakan baju kurung warna ungu yang kainnyer ku beli di bumi Alexandaria Mesir.hehehee.....

Ku rasakan sungguh selesa pula berbaju kurung. Entah kenapa ya?? Mungkin ini satu perubahan yang baik untuk diriku. Harap-harap keadaan ini akan berterusan sampai bila2. hahahaaa....

sepanjang aku berjalan di bandar Kota Kinabalu ku rasakan seperti orang melihatku, ( ke aku yang perasan ..hahaaaaa ) Al maklum la.., aku berbaju kurung hari ni..hehehe.. walau apapun benar kata orang baju kurung adalah sangat sinonim dengan gadis melayu. Sungguh sopan gadis melayu bila mengenakan baju kurung berbanding jika berseluar dan ber t-shirt. ada unsur budaya daripada luar berbanding kita memakai baju kurung. Rasa keMELAYUAN GITUUUU....

Hari ni, aku berjalan sekadar ke stationary jer. " POPULAR " tentu you all semua dah biasa pergi " POPULAR ".x kisah la kalaupun ia cawangannya di semenanjung, yang penting pernah pergi. BETUL TAK !!..
Aku pun x ketinggalan untuk ke sana..belek punyer belek buku, akhirnya habis jugak duit nie membeli sekitar RM60. Waduh-waduh...Tapi x mengapalah , kalau untuk tambah ilmu per salahnya daripada membazir ke tempat lain. Yer Tak???
Ada lagi keperluan lain yang aku beli jugak, dah alang-alang so jangan susahkan diri nak cari kat tempat lain pulak.hehehee

Settle beli-beli buku, aku rasa macam penat sangat la, patutla rupernyer dari pagi lagi aku belum makan dan minum walau sesuap dan setitik pun air. Sampaikan nak naik tangga pun x larat you all tahu x.. sadis sungguh aku nie. Yer la bila member puasa, aku pun malas la nk breakfast macam selalu. Cincai-cincai udah la. Niat hati memang nak berpuasa jugak tapi keadaan tidak mengizinkan. Biasa la kaum wanita kan...hahahaaaaa... Minggu depan aku gerenti akan posa...dah jadi kebiasaan la posa Isnin, Khamis nie..Samping-samping tuk menurunkan berat badan nie..hheeheheheee

Di pendekkan cerita berbaju kurung aku nie, akhirnya kena la jugak masuk market ikan. Alahai... Ingat x mo masuk tapi akhirnya kena jugak masuk. Apa boleh buat. Membeli ikan untuk di masak petang nie. Aku beli 1kg kerang, 1kg ikan bawal dan 1kg sotong. Boleh la di simpan dalam peti sejuk sampai hari Rabu lebih kurang. Kalau rajin memasak tapi kalau tidak sampai hujung minggu la.. Heheheheeeee...
Sempat jugak shoping beli sayur sikit. Beli bayam seikat.:-
( orang perempuan kena rajin masak )....." tue la moral of d story nyer.. jgn cantik jer lebih tp suh gi dapur utk masak tak reti, buat malu jer. Pandai goreng telur pun dah ok zaman2 canggih manggih nie. Heheheeee....

Tangan pun dah penuh kiri dan kanan, akhirnya dengan menaiki kereta Myvi kawanku SAB 7362 A we all pun balik ke rumah.. Keletihan dan akhirnya mata pun zzzzzz.....
Tue la kisah hari nie yang berbaju kurung berjalan ke bandar Kota Kinabalu...
SEE U AGAIN.....

No comments:

Post a Comment