Pages

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Vacation tickers

Wednesday, February 9, 2011

Alangkah Indah Nya Hidup....

Jika DIA selalu di hati, aku akan selalu berasa tenang. Aku selalu berasa semangat untuk meneruskan kehidupan. Andai aku melalaikanNYA atau melupakanNYA seketika, aku sering merasakan kegelisahan dan kebuntuan. Itulah yang sering ku rasakan setiap kali aku merasa jauh daripadaNYA.

Hati seringkali tersentuh bila ia datang menyentuhku. DIA menyentuhku tatkala aku merasakan hidup ini sungguh derita. Sungguh payah untuk ku lalui sendirian. Sungguh rumit untuk ku tangani. Namun di kala itu DIA datang menyentuhku maka aku merasakan sentuhan itu sangat menusuk ke kalbuku. Kala itu aku kembali ke arahnya. Aku meminta DIA menasihatiku, menunjukiku dan membimbingku ke arah yang betul supaya aku tidak keliru dan salah dalam meneruskan kehidupan.

Sentuhannya sangat lembut menusuk ke dalam kalbuku. Kadangkala hingga menitiskan airmata aku menerima sentuhannya. Seringkali airmata ini mengalir maka DIA juga datang padaku menyapa dan membelai jiwaku. Alangkah indahnya hidupku ini kerana DIA sering kali menemaniku setiap masa tanpa aku sendiri sedari.

Bermaknalah hidupku dengan adanya DIA. Hilanglah seri andai aku jauh sedikit daripadaNYA. Aku mohon agar KAU selalu datang menyapa jiwaku dan hatiku ini. AKU mohon KAU selalu berada dalam diriku. Akan selalu ku belai DIRIMU. TanpaMU akan matilah kehidupanku. Akan layulah perasaanku. Akan pudarlah seri alam kehidupanku. Aku selalu ingin KAU di sisiku setiap saat dan waktu supaya aku kuat untuk terus mengharungi kehidupanku. Akan ku belaiMU setiap malam dalam kehidupanku. Mudah-mudahan aku istiqomah untuk membelaiNYA dalam hidupku setiap hari.

Jiwaku lahir dengan sifatMU. Perasaanku gembira dengan selalu dekat padaMU. Hatiku tenang dengan sapaan dari Mu. Wahai yang bernama KEKASIH HATI kau tunjuki lah aku.
AMEEN YA RABB

No comments:

Post a Comment